20180307

Dwa górskie tunele, sześć mostów i piękne widoki



Dwa górskie tunele, sześć mostów i piękne widoki znajdują się na stosunkowo krótkim odcinku (ok. 30 km.) z Demir Kapija do Smokvica.  Nawet jeśli nie wybieracie się w podróż, może pejzaż z Macedonii sprawi Wam przyjemność.

Jeśli planujecie wyjazd do Grecji przez Macedonię, nowa droga Demir Kapija - Smokvica za +-miesiąc będzie otwarta. Demir Kapija jest punktem na międzynarodowej drodze E75 (Norwegia, Polska, Węgry, Serbia (Belgrad), Macedonia (Skopje), Grecja (Ateny).


6 komentarzy:

  1. Aż dech zapiera cudnie nawet jeśli to tylko wirtualna podróż.
    Dziękuję i pozdrawiam=)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Dech zapiera. I dlatego myślę, że Bałkany najlepiej przemierzać samochodem. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Genialne! Aż się odezwał mój lęk wysokości. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre drogi na Bałkanach przyprawiają o zawroty głowy. Te stare, biegnące przez góry, były (i nadal są) wąskie, czasem na skraju przepaści. Nowe, szerokie oferują większy spokój. ;) Autostrady są i wyższych partiach, powyżej 1000 m n.p.m. Można bez stresu rozkoszować się widokami :))

      Usuń
  3. Kiedyś w Norwegii jechałam po takich serpentynach, że niemal widziałam tył samochodu. Horror! ;( Ale widoki boskie- to prawda! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię :) Ja do bardzo odważnych nie należę. I skłamałabym, gdybym powiedziała, że uwielbiam jazdę po serpentynach. Wyjeździłam się po takich drogach i nie raz miałam duszę na ramieniu. :))

      Usuń