20190217

Pisi, pisi... dziś twoje święto


Pisi, pisi,  mace... dziś twoje święto. 

Pisi, pisi,  mace (po bułgarsku) to po polsku: kici, kici, kotku. Przy okazji Dnia Kota w ubiegłym roku wspomniałam o tym, że koty kojarzą się z Gabrovem.
Bułgarski dżentelmen ze zdjęcia chyba już tu gościł, ale może nie zaszkodzi go przypomnieć. Mnie urzekł osobowością. 

A tymczasem w Bułgarii ruszają przygotowania do lata. Na 23 lutego ogłoszono wiosenne porządki w Złotych Piaskach.  Ludzie przygotowują się do powitania baby Marty.  Na ulicach pojawiły się już kramy sprzedawców marteniczek. O 1 marca, dniu, w którym dominuje biel i czerwień już pisałam, ale postaram się dodać jeszcze kilka słów na ten temat. 



Przy okazji chciałabym też przypomnieć o mojej drugiej stronie, która ma nieco inny charakter, ale  będzie mi miło, jeśli zdecydujecie się odwiedzać mnie i tam.  W prawej kolumnie są linki do niektórych wpisów dotyczących Bałkanów.

8 komentarzy:

  1. Jaki fajny kotek 😊 Przygotowania do lata, tak wcześnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego kotka bardzo polubiłam. :)
      A przygotowania do lata wymusza bałkański klimat. Wiosna i lato to moje ulubione pory roku :)

      Usuń
  2. No masz dobrze wiedzie, że co kraj to inaczej kota trzeba przywoływać pamiętam jak wołałyśmy kota we Włoszech kiciałyśmy i kiciałyśmy a on nic. Podobno na kota tam wola się missi , missi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej kotki były zdecydowane porozumiewać się wyłącznie we własnym języku. Ale zdarzyło mi się spotkać kilka razy poliglotę (zrozumiał kici, kici). :)

      Usuń
  3. Mnie ten kot przypomina kota egipskiego. Nie wiem, czy tak się ta rasa nazywa- ma duże uszy i duże oczy. Nad wszystkie rasy przedkładam nasze dachowce! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam u Ciebie na bloxie tych przystojniaków. :) I też dachowce bardzo lubię. :)
      Ja nie jestem specjalistką od ras, ale chyba właśnie egipskie koty przypominają "dachowce" południa Europy.

      Usuń
  4. "Pisi, pisi" - to brzmi uroczo. I bardzo kocio, moim zdaniem :) A ten kotek na zdjęciu jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu kotka :) Cieszę się, że moja sympatia spodobała Ci się. :) "Pisi, pisi" rzeczywiście uroczo brzmi, choć jak ktoś mówi to szybko, słychać głównie pssss... pssss :)

      Usuń